O studiu
2024/2025
--------------------------------
Přípravné studium: (děti 5 – 7 let)
Taneční přípravka
V počátcích studia děti získávají správné držení těla a učí se jednoduché taneční kroky. Hravými činnostmi a s využitím náčiní (šátky, míčky, obruče) se učí vnímat prostor a orientovat se v něm.
Taneční gymnastika - Základními gymnastickými cviky na zemi i v prostoru se zvyšuje kloubní ohebnost a svalová citlivost, přiměřeně věku a vrozeným dispozicím dětí.
Lidový tanec - Lidové tance zprostředkovávají přirozenou radost z pohybu, učí při pohybu hospodařit s dechem, rozvíjí vnímání prostoru, partnera a kolektivu. Choreografie jsou vytvářeny stylizací lidových prvků.
Kreativní tanec - Tanečními hrami a improvizacemi za pomoci klavírního doprovodu v dětech probouzíme hudební cítění a pohybovou fantazii.
I. stupeň: 1. – 7. ročník (7 – 13 let)
Scénický tanec
Tento předmět je součástí výuky ve všech ročnících a čerpá z několika okruhů, zařazených do výuky podle věku a předpokladů žáků.
V nižších ročnících předmět scénický tanec navazuje na taneční přípravku. Zvyšuje se náročnost prvků taneční gymnastiky, lidového tance a dále je rozvíjena hudební vnímavost a kreativita.
Ve vyšších ročnících se scénický tanec dělí na techniky současný tanec a klasický tanec. Kromě výuky tanečních technik hodiny obsahují různě tematicky zaměřenou improvizaci, která podněcuje vnímavost a fantazii, a vede děti k tvořivosti a kreativitě.
Taneční praxe
Nácvikem choreografií na vystoupení žáci získávají a rozvíjejí své interpretační schopnosti a v praxi uplatňují získanou techniku tance. Tento předmět je vyučován ve všech ročnících.
II. stupeň: 1. – 4. ročník (14 – 18 let)
Klasický tanec - hodiny se skládají z exercices u tyče, na volnosti, adagia, allegra a tanečních variací. Základy klasického tance patří k důležitým dovednostem tanečníka zaměřeného na scénický tanec.
Současný tanec - je jedním z druhů scénického tance a čerpá z tanečních stylů Contemporary dance, techniky J. Limóna, z floorwork nebo Release Techique. Žáci se učí propojovat mysl a tělo a zkoumat svůj vnitřní prostor a vztahy k vnějšímu prostoru. Improvizačními úkoly žáci hledají vlastní pohybové vyjadřování a tvoří pohyby v odlišných kvalitách a s různou dynamikou.
Jazzový tanec - vypracovává ostrost a přesnost pohybů díky cvičení náročnějším na koordinaci. V hodinách je rozvíjeno hudební cítění žáků charakteristické pro jazzovou hudbu.