Učíme se:
- samostatnému nastudování partu
- vzájemné spolupráci - jak nacvičovat společně skladbu
- vnímání hry spoluhráčů
- aktivnímu používání sluchové sebekontroly
- společnému rytmickému cítění
- hlubšímu hudebnímu porozumění studovaných skladeb (melodie, rytmus, tempo, harmonie, dynamika, barva, forma, stylovost,...) dle individuálních schopností žáků
- schopnosti diskuze o svých poznatcích se svými spolužáky
Součástí předmětu je i pohotová hra z listu, ať už vlastních skladeb či sólového partu svých spolužáků.
Plán práce:
1. pololetí:
- seznámení s úlohou klavírního korepetitora
- hlavní zásady klavírního doprovodu
- postupné nastudování skladeb, tvorba prstokladů, …
2. pololetí:
- interpretace skladeb
- přednes nastudovaných skladeb před spolužáky -> společné diskuze
Výběr programu:
- probíhá na základě konzultace s pedagogem hlavního oboru
- odpovídá úrovni daného ročníku žáka